Helpdesk

Helpdesk

Heb je vragen en vind je geen antwoord op de site? Neem contact met ons op :

  • Tijdens de kantooruren (maandag tot vrijdag van 8u00 tot 16u30): 02/548.03.02 of 02/548.03.14
  • Buiten de kantooruren (maandag tot vrijdag van 16u30 tot 21u00, zater-, zon-, en feestdagen van 9u00 tot 21u00) op 02/548.03.16.
  • E-mail: elit@tennisvlaanderen.be (deze worden gelezen tijdens de kantooruren van maandag tot vrijdag van 8u00 tot 16u00)

Veelgestelde vragen

Sinds 1 september 2015 wordt Java niet meer ondersteund in Chrome. Het opstarten van de Elit-webtoepassing is bijgevolg niet meer mogelijk via de Chrome-browser. Wij raden aan om Internet Explorer of Firefox te gebruiken.

Windows 10 werkt met een nieuwe browser (in de plaats van Internet Explorer) : Edge. Deze ondersteunt Java niet, m.a.w. Elit kan hier niet op draaien .

Wij raden aan om in Windows 10 over te schakelen op Internet Explorer of Firefox te installeren.

Meer info: http://www.java.com/en/download/faq/win10_faq.xml

  • Zorg dat je browser geen overbodige software heeft (toolbars, adware, ¿). Via hulppprogramma's zoals adwcleaner kan je heel wat weghalen.
  • Wanneer u Elit opstart en uw pc vraagt telkens om Java 7 te installeren werkt u niet met de correcte bit-versie van Java voor Internet Explorer. De 32-bit versie wordt automatisch geïnstalleerd, als u echter werkt op een 64-bit pc zal u op de site www.java.com deze 64-bit versie van Java moeten downloaden en installeren.
  • Indien u bij Internet Explorer een wit scherm te zien krijgt, met enkel een klein icoon linksbovenaan het witte scherm, ga dan naar "Instellingen ¿ Internet opties", tabblad "geavanceerd", klik rechts beneden dat tabblad op "reset Internet Explorer instellingen". Alternatief is een andere browser gebruiken.
  • Indien u bij Google Chrome een ontbrekende plugin krijgt kan u best een andere webbrowser gebruiken. Op korte (eind 2015?) termijn zal Chrome de plugin niet meer ondersteunen. Java dient hiervoor een oplossing te zoeken.
    Hier vind je de uitleg en workaround voor Chrome : https://www.java.com/nl/download/faq/chrome.xml .

Bij het opstarten van Elit doe het volgende als u de security warning krijgt : Vink aan "I accept the risk and want to run this application". Indien u deze boodschap niet meer te zien wil krijgen, klikt u op "Show Options" en kan u het vinkje aanduiden bij "Always trust content from this publisher". Druk op "Run" (of Uitvoeren). Daarna zal de toepassing opstarten.

Doorheen de toepassing kan u nog gelijkaardige boodschappen te zien krijgen. Druk telkens op Run (en duidt het vinkje aan als u dit scherm niet meer te zien wil krijgen).

Indien Java 7 update 55 geïnstalleerd is, dan krijg je melding "Run with latest version", voer dit uit.

  • Mogelijke oplossingen:
    • Controleer of de pop-ups niet worden geblokkeerd. Bekijk hoe je in verschillende browsers de pop-up toelaat.
    • Zorg dat je Acrobat Reader hebt geïnstalleerd om rapporten af te drukken.
    • Indien u een Runtime Error krijgt, download u best de laatste versie van Acrobat Reader.
    • Verwijder de AVG Toolbar uit je browser.
    • Verwijder de Google Toolbar uit je browser. 
    • Probeer eventueel een andere browser (Internet Explorer, Firefox, Safari)