Tennis
Padel
Tennis
Padel

FAQ Online inschrijvingsgeld betalen

Clubs kunnen ervoor kiezen om inschrijvingen voor het tornooi te koppelen aan online betaling via bancontact of iDeal. Bancontact is de meest gebruikte betaalmethode in België, iDeal is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland.

Tijdens het inschrijven zal er in de laatste stap gevraagd worden om het inschrijvingsgeld online te betalen. Je hebt dan maximum 1 uur de tijd om de online betaling af te ronden. Je inschrijving is pas definitief na geslaagde online betaling.

Let op:
Als je betaling mislukt of je rondt de betaling niet binnen het uur af, dan zal je inschrijving automatisch verworpen worden omwille van niet-betaling. Je krijgt hiervan een automatische mail zodat je op de hoogte bent dat je inschrijving verworpen is omwille van niet-betaling. Je bent dan niet ingeschreven. Als je toch wil deelnemen, dien je opnieuw in te schrijven.
Hoe kan ik controleren of mijn inschrijving en betaling geslaagd zijn?
Ga na het inschrijven op de website naar je spelersdashboard of in de app naar competitie. Bij het overzicht van je tornooi-inschrijvingen zie je de status van je inschrijving. Je inschrijving kan volgende statussen hebben direct na het inschrijven:

Betaling mislukt = De online betaling is mislukt en je inschrijving is hierdoor automatisch verworpen. Je bent niet ingeschreven. Als je toch wil deelnemen, dien je opnieuw in te schrijven.

Inschrijving verworpen omwille van niet-betaling = Je hebt de betaling niet tijdig afgerond waardoor je inschrijving automatisch verworpen is omwille van niet-betaling. Je bent bijgevolg niet ingeschreven. Als je toch wil deelnemen, dien je opnieuw in te schrijven.

Inschrijving nog niet betaald = Je bent nog bezig met de betaling. Je inschrijving is nog niet definitief. Pas na een geslaagde  betaling is je inschrijving definitief. Ga terug naar de betaalpagina en rond je betaling af. Als je de betaallink kwijt bent, dan kan je opnieuw inschrijven. Als je de betaling niet tijdig afwerkt, zal je inschrijving automatisch verworpen worden omwille van niet betaling.

Ingeschreven / inschrijving verwerkt = Je inschrijving en betaling zijn in orde. Je bent ingeschreven voor het tornooi.
Ik verwijder mijn inschrijving, krijg ik mijn geld terug?
Als jij of de wedstrijdleider je inschrijving verwijdert voor de loting, dan komt er een automatische terugbetaling van het inschrijvingsgeld. Op je rekeningafschrift zal je de terugbetaling zien verschijnen met afzender ‘mollie payments'. Mollie is de betaalprovider waar Tennis Vlaanderen mee samenwerkt.
Ik krijg een fortait/WO in de eerste ronde, krijg ik mijn geld terug?
Neen, in het Algemeen competitiereglement is opgenomen dat het inschrijvingsgeld in dit geval verschuldigd is. Bij W.O. of forfait in de 1ste (of volgende rondes) is de club niet verplicht om het inschrijvingsgeld terug te betalen.
Mijn reeks is afgelast, krijg ik mijn inschrijvingsgeld terug?
Ja, als je reeks afgelast is, komt er een terugbetaling van het inschrijvingsgeld. Op je rekeningafschrift zal je de terugbetaling zien verschijnen met afzender ‘mollie payments'. Mollie is de betaalprovider waar Tennis Vlaanderen mee samenwerkt.
Ik schrijf me in voor een dubbeltornooi. Dien ik ook te betalen voor mijn partner?
Ja, bij de inschrijving voor een dubbeltornooi betaal je onmiddellijk voor jezelf en voor je partner.
Kan ik op voorhand zien of ik online moet betalen en hoeveel?

Ja, ga hiervoor op de website naar de detailpagina van het tornooi. Daar zie je of het tornooi met online betalingen werkt of niet.
Als je doorklikt op het tornooireglement, krijg je te zien hoeveel het inschrijvingsgeld bedraagt.

Ik krijg een betaalpagina te zien van Mollie. Is dit correct?

Ja, mollie is de betaalprovider waar Tennis Vlaanderen mee samenwerkt om de online betalingen in goede banen te leiden. Bij de tornooien die werken met online betalingen krijg je dus een betaalpagina van mollie te zien. 

Ik wens mijn dubbelpartner te wijzigen, hoe doe ik dat? Wat met mijn online betaling?

Het is niet mogelijk om zelf je dubbelpartner te wijzigen na je inschrijving. Om in te schrijven met een andere dubbelpartner dien je eerst uit te schrijven om vervolgens opnieuw in te schrijven met je nieuwe dubbelpartner. Je krijgt dan een automatische terugbetaling van je inschrijvingsgeld en je dient opnieuw te betalen voor je nieuwe inschrijving.

Let op: is de reeks waar je ingeschreven bent reeds volzet? Weet dan dat andere spelers je plaats kunnen innemen. Er staan immers maximum 5 spelers op de reservelijst. Zij krijgen een mail en pushmelding omdat er een plaats is vrijgekomen door je uitschrijving. Je kan dan eventueel de wedstrijdleider contacteren om je partner te wijzigen. De wedstrijdleider kan je partner wijzigen zonder je inschrijving te verwijderen.

Ook na de loting, als er nog geen wedstrijden gespeeld zijn in de reeks, kan de wedstrijdleider je dubbelpartner wijzigen. Bij tennis kan dit enkel als er door die wijziging niks verandert aan de reekshoofden op de tabel. Voor padel kan dit altijd m.u.v. de reeksen dames 500 en heren 700 & 1000 waar een aanpassing de reekshoofden niet mag verstoren. De betaling van persoon die betaald heeft, blijft dan staan. Je dient de (terug)betaling aan de gewijzigde speler dan onderling te regelen.

Ik woon niet in België of Nederland en heb bijgevolg geen bancontact of iDeal. Hoe schrijf ik me in?

In Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, … gebruikt men geen bancontact of iDeal. Spelers uit die landen kunnen enkel ingeschreven worden door de wedstrijdleider of Tennis Vlaanderen. Heb je geen bancontact of iDeal? Contacteer dan de wedstrijdleider of Tennis Vlaanderen via info@tennisvlaanderen.be om je in te schrijven en betaal ter plaatse.

Ik kan iDeal niet kiezen als betaalmodule?

De club dient iDeal in te stellen als mogelijke betaalmethode in het account bij de betaalprovider. Contacteer de club om iDeal te laten activeren.

Heb je nog vragen?

Neem contact op met onze helpdesk via: 
  • elit@tennisenpadelvlaanderen.be 
  • Werkdagen van 8u30-16u30: 02 548 03 00 
  • Dringende hulp nodig na de kantooruren? Werkdagen van 16u30-21u00 en weekend van 9u00-21u00: 02/548.03.16