FAQ Online inschrijvingsgeld betalen

Clubs kunnen ervoor kiezen om inschrijvingen voor het tornooi te koppelen aan online betaling via bancontact of iDeal. Bancontact is de meest gebruikte betaalmethode in België, iDeal is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland.

Tijdens het inschrijven zal er in de laatste stap gevraagd worden om het inschrijvingsgeld online te betalen. Je hebt dan maximum 1 uur de tijd om de online betaling af te ronden. Je inschrijving is pas definitief na geslaagde online betaling.

Let op: Als je betaling mislukt of je rondt de betaling niet binnen het uur af, dan zal je inschrijving automatisch verworpen worden omwille van niet-betaling. Je krijgt hiervan een automatische mail zodat je op de hoogte bent dat je inschrijving verworpen is omwille van niet-betaling. Je bent dan niet ingeschreven. Als je toch wil deelnemen, dien je opnieuw in te schrijven.

Ga na het inschrijven op de website naar je spelersdashboard of in de app naar competitie. Bij het overzicht van je tornooi-inschrijvingen zie je de status van je inschrijving. Je inschrijving kan volgende statussen hebben direct na het inschrijven:

Betaling mislukt = De online betaling is mislukt en je inschrijving is hierdoor automatisch verworpen. Je bent niet ingeschreven. Als je toch wil deelnemen, dien je opnieuw in te schrijven.

Inschrijving verworpen omwille van niet-betaling = Je hebt de betaling niet tijdig afgerond waardoor je inschrijving automatisch verworpen is omwille van niet-betaling. Je bent bijgevolg niet ingeschreven. Als je toch wil deelnemen, dien je opnieuw in te schrijven.

Inschrijving nog niet betaald = Je bent nog bezig met de betaling. Je inschrijving is nog niet definitief. Pas na een geslaagde  betaling is je inschrijving definitief. Ga terug naar de betaalpagina en rond je betaling af. Als je de betaallink kwijt bent, dan kan je opnieuw inschrijven. Als je de betaling niet tijdig afwerkt, zal je inschrijving automatisch verworpen worden omwille van niet betaling.

Ingeschreven / inschrijving verwerkt = Je inschrijving en betaling zijn in orde. Je bent ingeschreven voor het tornooi.

Als jij of de wedstrijdleider je inschrijving verwijdert voor de loting, dan komt er een automatische terugbetaling van het inschrijvingsgeld. Op je rekeningafschrift zal je de terugbetaling zien verschijnen met afzender ‘mollie payments'. Mollie is de betaalprovider waar Tennis Vlaanderen mee samenwerkt.
Neen, in het Algemeen competitiereglement is opgenomen dat het inschrijvingsgeld in dit geval verschuldigd is. Bij W.O. of forfait in de 1ste (of volgende rondes) is de club niet verplicht om het inschrijvingsgeld terug te betalen.
Ja, als je reeks afgelast is, komt er een terugbetaling van het inschrijvingsgeld. Op je rekeningafschrift zal je de terugbetaling zien verschijnen met afzender ‘mollie payments'. Mollie is de betaalprovider waar Tennis Vlaanderen mee samenwerkt.
Ja, bij de inschrijving voor een dubbeltornooi betaal je onmiddellijk voor jezelf en voor je partner.

Ja, ga hiervoor op de website naar de detailpagina van het tornooi. Daar zie je of het tornooi met online betalingen werkt of niet.

Als je doorklikt op het tornooireglement, krijg je te zien hoeveel het inschrijvingsgeld bedraagt.

Ja, mollie is de betaalprovider waar Tennis Vlaanderen mee samenwerkt om de online betalingen in goede banen te leiden. Bij de tornooien die werken met online betalingen krijg je dus een betaalpagina van mollie te zien. De betaalpagina ziet er zo uit:

Het is niet mogelijk om je dubbelpartner te wijzigen na je inschrijving als de loting nog niet gebeurd is. Om in te schrijven met een andere dubbelpartner dien je eerst uit te schrijven om vervolgens opnieuw in te schrijven met je nieuwe dubbelpartner. Je krijgt dan een automatische terugbetaling van je inschrijvingsgeld en je dient opnieuw te betalen voor je nieuwe inschrijving.

Let op: is de reeks waar je ingeschreven bent reeds volzet? Weet dan dat andere spelers je plaats kunnen innemen. Er staan immers maximum 5 spelers op de reservelijst. Zij krijgen een mail en pushmelding omdat er een plaats is vrijgekomen door je uitschrijving.

Na de loting kan de wedstrijdleider je dubbelpartner wijzigen. Bij tennis kan dit enkel als er door die wijziging niks verandert aan de reekshoofden op de tabel. Voor padel kan dit altijd m.u.v. de reeksen dames 500 en heren 700 & 1000 waar een aanpassing de reekshoofden niet mag verstoren. De betaling van persoon die betaald heeft, blijft dan staan. Je dient de (terug)betaling aan de gewijzigde speler dan onderling te regelen.

In Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, … gebruikt men geen bancontact of iDeal. Spelers uit die landen kunnen enkel ingeschreven worden door de wedstrijdleider of Tennis Vlaanderen. Heb je geen bancontact of iDeal? Contacteer dan de wedstrijdleider of Tennis Vlaanderen via info@tennisvlaanderen.be om je in te schrijven en betaal ter plaatse.
De club dient iDeal in te stellen als mogelijke betaalmethode in het account bij de betaalprovider. Contacteer de club om iDeal te laten activeren.