Ontdek de app

Vragen?

Infotheek App

TitelPublicatiedatum
Biervilten App18/02/2020
Placemats App18/02/2020
Affiches App18/02/2020
App beheren - handleiding12/12/2019

 

Ken je onze app al? Intussen zijn er al 38.000 gebruikers, waarvan 90% maandelijks actief is en 59% zelfs wekelijks. Met deze app brengen we tennis en padel nog dichterbij. Zowel leden als niet-leden kunnen deze gratis downloaden in de app store van google en app store van apple. Leden krijgen toegang via hun lidnummer of e-mailadres en wachtwoord (cfr. de website van Tennis Vlaanderen). Wie nog geen lid is, dient zich te registreren als niet-lid en krijgt beperkte toegang tot de app. En het goede nieuws dat leden ook jullie clubnieuws- en events kunnen volgen of ervoor inschrijven via de app, jullie terreinen kunnen reserveren, … Ontdek hieronder de mogelijkheden!

Vernieuwde app met Pay Safe & Go oplossing en andere belangrijke updates beschikbaar

Het is zover! Na Play Safe & Go lanceert Tennis Vlaanderen op dinsdag 2 juni ook de Pay Safe & Go oplossing voor terreinreservaties en tornooi-inschrijvingen. Vanaf dan zullen 10 pilootclubs en hun leden vol enthousiasme starten met de betaaloplossing van Tennis Vlaanderen. En er zijn nog andere updates die jullie ongetwijfeld zullen bekoren!

Pay Safe voor terreinreservaties en tornooien

In de clubbevraging gaf maar liefst 63% van de clubs aan mobiele betalingen te willen ontvangen. In de huidige tijden van social distancing is de behoefte aan dergelijke ‘Pay Safe & Go' oplossing alleen maar gegroeid. We zijn dan ook heel blij dat we clubs een professioneel platform kunnen aanbieden om betalingen voor tornooideelname, terreinreservatie (losse verhuur, gasten, saldo) via de app en de website van Tennis Vlaanderen te organiseren. Op die manier vereenvoudigen we de administratieve opvolging en kunnen spelers genieten van een nieuwe extra service.

De integratie van de betaaloplossing is al intensief getest. Voor we de Pay Safe oplossing met volle enthousiasme uitrollen in 460 clubs, zullen 10 pilootclubs en hun leden op 2 juni starten met de betaaloplossing. Wanneer blijkt dat ook in een ‘live' situatie alles goed verloopt, zowel voor betalingen als voor refunds, implementeren we het de komende weken ook gefaseerd bij andere geïnteresseerde clubs.

Wil je club hierover nu al meer weten? Dan vind je in dit document alle info.

Inschrijven voor tornooien via de app

Competitiespelers vroegen er massaal om: wanneer kunnen ze ook via de app inschrijven voor tornooien. Wel, vanaf nu!

Trek nieuwe leden aan op je club

Zowel op de website als in de app kunnen spelers vanaf 2 juni op een heel laagdrempelige manier een overzicht krijgen van beschikbare terreinen, bij alle clubs in Vlaanderen die betalende terreinreservatie aanbieden aan niet-leden. Voor clubs is dit een extra tool om inkomsten te genereren voor terreinen en uren die door leden onvoldoende bezet worden. Niet-leden die een eerste keer met tennis of padel willen kennismaken, of leden die op dat moment niet in hun vertrouwde club terecht kunnen, vinden zo makkelijk de weg naar jouw vrije terreinen.

Wil jouw club ook nieuwe leden aantrekken? Contacteer ons via elit@tennisvlaanderen.be voor meer info over alle mogelijkheden m.b.t. betalende reservaties in het vernieuwde terreinreservatiesysteem van Tennis Vlaanderen.
Werkt je club al met betalende reservaties maar behoort je club niet tot de pilootclubs? Dan kan je in afwachting tot de onboarding op dezelfde manier als in het verleden verder werken met ons systeem en betalingen via overschrijvingen of cash ontvangen.

Verbeterde notificaties via app

Maar liefst 96% van de app gebruikers kiest ervoor om via notificaties op de hoogte te worden gehouden. De notificaties die via de app beheerd en ontvangen kunnen worden, werden voor hen geoptimaliseerd.

Uitgebreidere privacy-instellingen voor spelers

We kunnen er niet om heen: heel wat mensen willen hun privacy strikter beheren. Zowel in de website als in de app zullen spelers hun privacy m.b.t. favoriete speler kunnen beheren en kunnen aangeven dat hun planning en resultaten niet gevolgd mogen worden door andere spelers.

Spelers die via de app chat-berichten versturen naar ‘Partners' zullen vanaf 2 juni berichten kunnen verwijderen.

Rijksregisternummer vanaf 1 juli verplicht

Om de uitwisseling van leden en uitslagen tussen leden van Tennis Vlaanderen en AFT te verbeteren, is het nodig om spelers op een unieke manier te gaan identificeren. Daarom zullen spelers vanaf 2 juni op de website en de app gevraagd worden hun rijksregisternummer te registreren. Spelers kunnen kiezen dit later in te vullen, maar vanaf 1 juli is het rijksregisternummer verplicht om nog een terrein te kunnen reserveren en te kunnen deelnemen aan competitie. Het rijksregisternummer zal enkel gebruikt worden als uniek ID voor elk lid.

Update formulieren voor clubnieuws en events

Clubs die via de app nieuws en events publiceren kunnen vanaf nu een gepersonaliseerde succesboodschap toevoegen aan een formulier en meerdere urls opnemen in het bericht.

Vereenvoudigde login in Elit 2.0.

Vanaf 2 juni is het gedaan met verschillende logins voor website/app en Elit! De login in Elit 1.0 en Elit 2.0 wordt identiek aan de login op de website. Denk eraan om vanaf dan met je website-login in te loggen.

Extra beveiliging van de schermen in Elit 2.0

In Elit 2.0 worden de schermen voor app beheer en terreinreservatie vanaf 2 juni extra beveiligd via profielbeheer. Enkel de gebruikers die door de Elit-hoofdgebruiker de juiste rechten gekregen hebben, krijgen nog toegang tot de schermen. Dit is nodig om ervoor te zorgen dat enkel door de club gemachtigde personen betalingen (en refunds) kunnen beheren.

Opgelet: heeft je club personen die regelmatig nieuws of events posten in de app? Geef hen via Elit 2.0 – Profielbeheer dan snel de rechten als app beheerder zodat zij terug toegang krijgen tot de app beheermodule in Elit 2.0.

Hoe post ik nieuws en events over onze club in de app?

Elke clubbestuurder met een login van Elit 1.0, kan inloggen met dezelfde gegevens op Elit 2.0 via elit.tennisvlaanderen.be. Via het deeltje ‘App beheer' kan je nieuws en events aanmaken over jouw club. Bekijk hier de handleiding en ga aan de slag!

App-functionaliteiten

Waar vind ik nieuws en events?
Bij het openen van de app als je ingelogd bent, of na het inloggen, heet het nieuws- en eventsscherm je welkom. Op die manier zie je onmiddellijk met wie je ingelogd bent. Dit beginscherm is een verzameling van enerzijds het Tennis Vlaanderen- én clubnieuws en anderzijds de Tennis Vlaanderen- en clubevents.

Hoe kan ik de push-notificaties voor nieuws en events beheren?
Ga in de app naar 'Profiel' en ga naar 'Notificatie-instellingen'. Duid daar aan waarvoor je pushberichten wil ontvangen. Zorg er ook voor dat in jouw toestel de instellingen voor pushberichten juist staan bij de Tennis Vlaanderen app. Dit kan je doen bij de instellingen van je smartphone.

Wat zijn de mogelijkheden in de tab ‘mijn competitie'?
In het competitiescherm worden standaard je laatste resultaat en je eerstvolgende geplande wedstrijd getoond. Via ‘Toon alle' krijg je een overzicht van al je resultaten en geplande wedstrijden. Je kan hier onmiddellijk ook je planning bevestigen.

Wat zijn de mogelijkheden in de tab ‘favoriete speler' of ‘favoriete ploegen'?
In het competitie-scherm kan je via de tabs ‘favoriete speler' of ‘favoriete ploeg' favoriete spelers of ploegen selecteren. Om favoriete spelers te volgen, klik je op ‘favoriete speler', typ je de naam van de speler in en activeer je de gele ster achteraan de naam om deze speler toe te voegen aan je favoriete spelers. Om je favoriete interclubploegen te volgen, klik je op ‘favoriete ploeg' en typ je de naam van de club in. Daarna verschijnen alle interclubploegen van die club. Achteraan de ploeg druk je op het sterretje om de ploeg te volgen. Eens je je ‘favoriete spelers' of ‘favoriete ploegen' aangeduid hebt, kan je in de app bij ‘favoriete spelers' en ‘favoriete ploegen' of via notificaties makkelijk de uitslagen en geplande wedstrijden van je favoriete spelers en ploegen volgen. Door op de naam van een speler te klikken, kan je naar zijn/haar profiel gaan en gespeelde en geplande wedstrijden van deze speler bekijken. Je kan het hier in detail nalezen.

Hoe krijg ik een overzicht met enkel mijn tennis- of padeluitslagen?
In het competitie-scherm krijg je standaard alle resultaten en geplande wedstrijden te zien. Indien gewenst kan je een filter activeren via het filter-icoon rechtsboven en zo bepalen of enkel je tennis- of padelwedstrijden of beide weergegeven moeten worden.

Hoe kan ik een geplande wedstrijd bevestigen?
In ‘mijn competitie' wordt je eerstvolgende geplande wedstrijd getoond. Via ‘toon alle' kan je al je geplande wedstrijden bekijken. Rechts van je geplande wedstrijd wordt een grijs vinkje getoond. Je kan je planning heel eenvoudig bevestigen door hierop te klikken. Van zodra je je wedstrijd bevestigd hebt, verschijnt een geel vinkje. Opgelet: in dubbelspel bevestig je meteen ook voor je partner!

Het lukt niet om mijn planningsbevestiging ongedaan te maken
Dat klopt, dit lukt inderdaad niet via de app. Heb je per ongeluk je planning bevestigd en kan je toch niet spelen? Contacteer dan zo snel mogelijk de wedstrijdleider van het tornooi.

Kan ik via de app inschrijven voor tornooien?
Ja, dat kan in de nieuwe app versie die uitgebracht is begin juni 2020. Check dus zeker of je de laatste update geïnstalleerd hebt en ontdek snel voor welke tornooien in jouw buurt je kan inschrijven.

Wie kan een terrein reserveren via de app?
Ben je lid bij een club die werkt met het reservatiesysteem van Tennis Vlaanderen, dan kan je via de knop ‘Reservaties' een terrein reserveren in je eigen club of in andere clubs die losse verhuur aanbieden. Werkt je club niet met het terreinreserveringssysteem van Tennis Vlaanderen dan kan je enkel een terrein reserveren in clubs die losse verhuur aanbieden.

Hoe plaats ik een reservatie via de app?
Ga naar het scherm ‘reservatie' en klik op ‘reserveer een terrein'. Via de filterknop rechtsboven kan je een club selecteren of zoeken via diverse filters. Wanneer je je club geselecteerd hebt, kies je eerst de datum en navigeer je dan naar het gewenste uur en het gewenste terrein. Beschikbare terreinen/uren zijn niet gearceerd. Klik op de blok(ken) waarop je wil reserveren, vervolgens wordt deze reservatie in het geel aangeduid en kan je via de actieknop je ‘terrein reserveren'. Selecteer ook nog je partners om je reservatie te vervolledigen en klik op ‘terrein reserveren' om je reservatie te finaliseren.

Ik ben lid bij meerdere clubs. hoe selecteer ik een andere club?
Ga naar het scherm ‘reservatie'. Hier zie je bovenaan op de dagplanning welke club actief is. Wil je in een andere club reserveren, klik rechtsboven op het filtericoontje. Klik door op de clubnaam. Vervolgens zie je de verschillende clubs waar je lid bent. Klik op de club waar je een reservatie wil plaatsen. Klik tot slot op "Filter toepassen". Nu verschijnt deze club en de dagplanning je reservatiescherm en kan je een reservatie plaatsen op deze club.

Hoe wijzig ik een reservatie?
Het wijzigen van reservaties in de app is tijdelijk uitgeschakeld. Je kan via de app je reservatie wel verwijderen of een nieuwe reservatie maken. Wil je toch liever je reservatie wijzigen, dan vragen we dit voorlopig via je spelersdashboard op de website te doen.

Bij mijn club zie ik een rooster met blokken van 30 minuten. Hoe plaats ik een reservatie met een duurtijd van 1 uur?
Klik in 2 opeenvolgende blokken. Deze blokken worden nu geel. Vervolgens klik je op "terrein reserveren". Je zal zien dat je nu 2x 30 minuten (dus 60 minuten) aan het reserveren bent. 

Het lukt niet om me bij te plaatsen op een bestaande reservatie (enkel voor clubs die met bijplaatsen werken)?

Het bijplaatsen wordt niet ondersteund in de app, dit is wel mogelijk op onze site. 

Ik kan geen activiteiten reserveren, reservaties plaatsen voor anderen of overrulen als beheerder van de club.
De functies activiteiten reserveren, beheren van alle reservaties en overrulen van reservaties worden niet ondersteund in de app. Dit is enkel mogelijk via de website.

Wat moet ik doen als ik geen voorgestelde of niet de gewenste partners te zien krijg?
Je kan best eerst nagaan of je jezelf beschikbaar hebt gesteld. Klik in het scherm van voorgestelde partners op de knop ‘Beschikbaarheid aanpassen' en ga na of de knop ‘Andere leden mogen mij contacteren om partner te worden' is aangevinkt. Je dient ook aan te duiden voor welke sport je wenst gevonden te worden en op welke momenten je beschikbaar bent (scroll hiervoor eventueel een beetje naar beneden). Klik na de aanpassingen op Bewaar rechtsboven. Je zal enkel voorgestelde partners van je eigen club te zien krijgen. Krijg je nog steeds niet de gewenste partner te zien, dan kan het zijn dat deze persoon zijn instellingen ook nog moet aanpassen, dat jullie ingestelde filters niet overeenstemmen qua geslacht of leeftijd (zie verder bij Kan ik binnen de lijst van voorgestelde partners nog verder filteren?) of dat jullie geen overeenkomst hebben qua beschikbare momenten.

Ik ben op meerdere clubs lid en zie alleen maar voorgestelde partners van 1 club
Als je voorgestelde partners van de andere club wenst te zien, dan ga je onderaan naar het menu Profiel, klik je op Mijn clubs en wissel je jouw favoriete club door op de gewenste club te klikken en rechtsboven het sterretje aan te vinken. Opmerking: je kan maar van 1 club tegelijkertijd voorgestelde partners zien. Eens je met een partner in gesprek bent, blijven de gesprekken wel te zien, ook al schakel je over naar de andere club.

Kan ik binnen de lijst van voorgestelde partners nog verder filteren?
Ja. Je klikt hiervoor in het scherm voorgestelde partners rechtsboven op het trechtertje. Je kan verder filteren op geslacht en leeftijd. Klik daarna op toepassen.

Hoe kan ik mijn ingestelde filters terug annuleren?
Je klikt hiervoor in het scherm voorgestelde partners rechtsboven op het trechtertje. Je klikt onderaan op de knop Resetten en daarna nog op de knop Toepassen.

Hoe kan ik een bericht sturen?
Je gaat naar tab voorgestelde partners en klikt op de persoon waarmee je een gesprek wenst te starten. Als je deze persoon niet kan vinden, zie hoger (Wat moet ik doen als ik geen voorgestelde of de niet de gewenste partners te zien krijg?). Er opent een chat en je kan onderaan de tekst typen in het vak ‘Typ een bericht…' en klik op het pijltje naar rechts om het bericht te versturen.

Waar kan ik meer info (vb. klassement) terugvinden van een voorgestelde of gesprekspartner?
Je klikt op een persoon in tab gewenste partners of op het gesprek indien je al in contact bent met deze persoon. Daarna klik je rechtsboven op het ‘i'tje. Je krijgt de leeftijd, het klassement (tennis en/of padel) en beschikbare momenten van deze speler te zien. Je kan ook de contactgegevens (telefoon, mail) van deze persoon terugvinden door op de symbooltjes onder de leeftijd te klikken).

Kan ik meerdere personen toevoegen in een gesprek?
Nee, op dit moment is dit niet voorzien in de app.

Als ik emoticons gebruik in een bericht krijg ik omgekeerde vraagtekens te zien.
Dat klopt. Emoticons worden in deze toepassing momenteel niet ondersteund. Je kan wel enkele emoticons gebruiken aan de hand van een combinatie van leestekens zoals: :-), ;-), :-(, :-p, :-D,…

Hoe kan ik mijn persoonlijke info (profielfoto, naam, geboortedatum, geslacht, adres, e-mail, telefoon)  aanpassen?
Ga rechtsonder naar het menu Profiel, klik op Persoonlijke gegevens en pas de gewenste info aan door erop te klikken. Opmerking: bij aanpassing van je naam, geboortedatum of geslacht zal Tennis Vlaanderen je aanvraag eerst behandelen vooraleer je gegevens definitief kunnen worden aangepast. Vergeet na een wijziging zeker niet rechtsboven op de Bewaar knop te klikken om alle wijzigingen op te slaan. Een mailadres of telefoonnummer aanpassen doe je door het foutieve te verwijderen (via swipen naar links van het mailadres of telefoonnummer) en het nieuwe/correcte toe te voegen.

Hoe kan ik iemands profiel beheren/account koppelen (vb. zoon/dochter)?
Ga rechtsonder naar het menu Profiel en klik op Gekoppelde accounts. Klik vervolgens op de knop Toegang vragen en vul het mailadres van de persoon waarvan je het profiel wil beheren toe. Klik daarna op Stuur verzoek. Er zal onmiddellijk een mail gestuurd worden naar deze persoon. Deze persoon dient, mits akkoord voor koppeling, op de link in de mail te klikken om de toegang voor jou te bevestigen. Eens deze persoon bevestigd heeft, krijg je deze persoon ook te zien onder accounts die je kan beheren (naast je eigen naam). Door op deze persoon te klikken, wordt er gewisseld van profiel en kan je alle acties ondernemen zoals je met deze persoon zou ingelogd zijn (vb. terrein reserveren). Om opnieuw naar je eigen profiel te wijzigen, ga je opnieuw naar Profiel > Gekoppelde accounts en klik je terug op je eigen naam.

Kan ik een gekoppeld account verwijderen?
Ga rechtsonder naar het menu Profiel en klik op Gekoppelde accounts. Je ziet de accounts die jij kan beheren en/of die jou beheren. Je kan één van deze accounts verwijderen (m.u.v. jezelf) door deze persoon naar links te swipen). Je krijgt nog de vraag of je dit account definitief wenst te verwijderen, klik op OK.

Ik wens niet/wel gecontacteerd te kunnen worden door mogelijke tennis- of padelpartners?
Ga rechtsonder naar het menu Profiel en klik op Beschikbaarheid. Schakel de knop ‘Andere leden mogen mij contacteren om partner te worden' uit of aan (zoals gewenst) en klik vervolgens rechtsboven op Bewaar. Indien je dit wenst in te schakelen (zie boven voor meer info over het zoeken van gewenste partners). Je kan hier ook wat meer info over jezelf toevoegen voor mogelijke partners.

Ik ben op meerdere clubs lid en wens mijn favoriete club (= club waarvan ik standaard gewenste partners, reservatiesysteem,… te zijn krijg) aan te passen?
Ga rechtsonder naar het menu Profiel en klik op Mijn clubs. Wissel jouw favoriete club door op de gewenste club te klikken en rechtsboven het sterretje aan te vinken.

Waar kan ik mij afmelden uit de app?
Ga rechtsonder naar het menu Profiel, scroll naar beneden en klik op de knop Afmelden.

Waar kan ik mijn push-berichten inschakelen/uitschakelen/aanpassen?
Ga rechtsonder naar het menu Profiel, klik op Notificatie-instellingen en selecteer waarvoor je wel/geen pushberichten wenst te ontvangen. Klik na het wijzigen rechtsboven op Bewaar om je wijzigingen op te slaan.
Krijg je dan nog steeds geen notificaties? Kijk dan even na op je toestel of je meldingen voor de Tennis Vlaanderen app geactiveerd hebt.